Saturday, April 25, 2009

Raja Nong Chik dan Najib Tun Razak solat Jumaat di Masjid Jamek Kampung Baru

Raja Nong Chikbersama dengan PM kita, Najib Tun Razak bersolat jumaat diMasjid Jamek Kampung Baru. Ramai yang seronok dan bangga dapat bersalaman dengan pemimpin kita itu. Inilah yang rakyat mahukan, pemimpin yang berjiwa rakyat, pemimpin yang sanggup meluangkan masa bersama-sama rakyat, tidak kira apa jua keadaan ketika itu. 

Berikut adalah petikan berita yang saya ambil dari Bernama Online. 

---------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR, 24 April (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak menyertai ribuan jemaah menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Kampung Baru di sini hari ini.

Ketibaan Perdana Menteri disambut Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin dan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Datuk Che Mat Che Ali.

Jemaah yang menunaikan solat Jumaat di masjid itu dilihat berbaris panjang hingga di perkarangan masjid dibawah terik matahari untuk melihat dan bersalam dengan Najib, yang memakai baju Melayu berwarna merah jambu.

Husin Majat, 47, seorang pekerja di Yayasan Selangor dan kerap menunaikan solat Jumaat di situ, berkata beliau tidak menyangka Perdana Menteri akan bersolat di situ.

"Saya bangga dapat bersalaman dengan Perdana Menteri," katanya.

-- BERNAMA

---------------------------------------------------------------------------------

Turut bersolat Jumaat di Masjid Jamek Kampung Baru ialah Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin. 

No comments:

Post a Comment