Saturday, June 6, 2009

Wawasan Menteri Wilayah Persekutuan Dato' Raja Nong Chik

Sebagai seorang yang sudah lama mengenali YM Senator Raja Datuk Nong Chik dan pernah lama bertugas di syarikat beliau, saya memang tidak sabar menunggu apa yang nak dibuatnya sebagai Menteri Wilayah Persekutuan. Ini kerana Menteri Wilayah sebelum ini bagi saya tak perform, jarang sangat nampak mukanya turun padang.

Oleh itu bila mendapat tahu beliau akan muncul di rancangan Dialog di RTM 1, saya tak ketinggalan mengikutinya. Memang bagus wawasan beliau - kata kuncinya - prioriti untuk orang susah - dari segi perumahan dan peluang buat duit (berniaga).

Tak berapa lama kemudian, ada pulak video cerita Dialog ini di saluran Youtube Datuk Raja Nong Chik. Canggih betul Datuk Raja, belum apa-apa sudah setup Channel Youtube sendiri. Mungkin sebab beliau pada dasarnya orang professional dan ahli politik hanya nombor dua.

Sila tengok sendiri di bawah. Banyak yang saya rasa kita semua boleh setuju dan boleh bantu.


Bahagian 1: Pengenalan



Bahagian 2: 7P



bahagin 3: 7P



Saya akan post bahagian seterusnya dalam post akan datang untuk wawancara Raja Nong Chik dalam rancangan dialog.

No comments:

Post a Comment