Sunday, October 18, 2009

Rumah terbuka Deepavali di PWTC terjemahkan 1Malaysia

Kita dengar hari ini ramai sangat yang bangkitkan isu konon perhubungan antara kaum di Malaysia teruk. Saya tak setuju, sebab saya masih lagi sgt rapat dengan geng2 yg termasuk etnik India, Cina dan Mat Saleh.

Kalau tengok di skeitar juga begitu. Mak saya kekal rapat dengan sahabat lamanya, Auntie Daisy, yang anak perempuannya Penny, cukup saya dambakan satu masa dulu. Begitu juga di peringkat nasional, sama juga. Yang masalahnya ialah terllau ramai yg tengok perkara negatif saja.

Inikah Penny? Hehehe.

Lihat laporan di bawah dari Utusan.

Semangat 1Malaysia menerusi rumah terbuka Deepavali

KUALA LUMPUR 17 Okt — Semangat 1Malaysia diterjemahkan pemimpin dan rakyat negara ini menerusi amalan kunjung-mengunjung ke rumah-rumah terbuka bgai memeriahkan lagi sambutan Deepavali hari ini.

Sambutan perayaan penganut Hindu itu dilihat amat meriah pada Rumah Terbuka MIC di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, yang turut dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee Abdul Rahman serta menteri-menteri Kabinet lain.

Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu dilihat menyambut ketibaan kira-kira 5,000 warga kota pelbagai kaum ke majlis Rumah Terbuka Deepavali parti itu.

Turut hadir para pemimpin parti politik termasuk Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin serta pemimpin parti pembangkang.

Samy Vellu ketika ditemui pemberita berkata semangat perpaduan yang ditunjukkan masyarakat pelbagai kaum di negara ini menampakkan matlamat gagasan 1Malaysia, yang diilhamkan Najib, semakin menunjukkan hasil positif.


2 comments: